سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 76606

  بازدید امروز : 11

  بازدید دیروز : 1

اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

 
پشیمان ترین مردم هنگام مرگ، دانشمندان بی کردارند . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: ساقی ::: شنبه 86/2/22::: ساعت 10:35 صبح

عوامل بوجود آورنده آکنه
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- مواد آرایشی: اکثر محصولات آرایشی دارای ترکیبات مسدود کننده پوست(COMEDOGENIC) میباشند. بنابراین هنگام انتخاب و مصرف آنها دقت کنید. پیش از آرایش کردن صورتتان دستان خود را با آب و صابون بشویید. همچنین نگذارید آرایش روی صورتان برای مدت طولانی باقی بماند. هنگامی که به خانه بازمیگردید آرایش صورت خود را کاملا با آب و صابون بشویید.

2- دوران بارداری و عادات ماهیانه: در 3 ماهه نخست بارداری و چند روز پیش از قاعدگی به خاطر نوسانات هورمونی آکنه تشدید میگردد.

3-داروها: مصرف برخی داروها میتواند ایجاد آکنه کند مانند استروئیدها و کورتیکواستروئیدها، تزریق و یا مصرف قرص تستوسترون، لیتیوم و دانازول.

4- رژیم غذایی: مصرف بیش از حد ید سبب تشدید آکنه میگردد. ید در نمک، مارچوبه و غذاهای دریایی وجود دارد.

5- مواد شیمیایی: برخی مواد شیمیایی ایجاد آکنه میکنند مانند علف کشها، قیر و قطران زغال سنگ، روغن پارافین، روغنهای روان کننده و روغن های خوراکی حین آشپزی.

6- تحریکات پوستی: از اعمال فشار و ایجاد سایش در نواحی مستعد  زدن جوش خودداری کنید. از قرار دادن طولانی مدت دستان بزیر چانه خودداری کنید.

7- آب و هوا: آکنه در آب و هوای گرم و مرطوب تشدید میگردد.همچنین پس از سونای طولانی مدت.

8- فصول سال: شیوع آکنه در فصول پاییز و زمستان افزایش می یابد.

9- نور خورشید: نور خورشید سبب تشدید آکنه میگردد. زیرا به پوست آسیب رسانده و تولید چربی را نیز افزایش میدهد. نور خوشید خاصیت میکروب کشی نیز دارد. اما صدمه ای که به پوست وارد میسازد از خاصیت میکروب کشی آن بمراتب بیشتر میباشد.

10- آلودگیها و محرکهای محیطی.

11- اعمال فشار، ترکاندن و کندن جوشها: عامل ایجاد جوشهای جدید میباشد.

12- استرس: استرس ارتباط بسیار تنگاتنگی با آکنه دارد. به این علت که استرس ترشح هورمون تستوسترون را افزایش میدهد. عامل استرس در زنان  بیشتر حائز اهمیت میباشد زیرا تحمل بدن آنها به افزایش این هورمون کمتر از مردان میباشد.


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
 
 

موضوعات وبلاگ

 

لینک دوستان

 

لوگوی دوستان

 

درباره خودم


اگر تنها ترین تنها شوم باز خدا هست

ساقی
دانشجوی رشته ی علوم تربیتی هستم ؛ (شاخه ای از روانشناسی .) ما در این وبلاگ یافته های روانشناسی و پزشکی که کاربرد زیادی دارند ؛ به شما ارائه میکنیم .
 

حضور و غیاب

 

بایگانی

 

اشتراک